Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.10.2016, Jáchym Šlik, aktualita
Tichý provoz je pozitivem, ale zároveň i negativem vozidel poháněných elektromotory. Volvo proto do svých moderních autobusů přidá systém, který zvukem automaticky upozorní chodce v okolí, a v případě potřeby dokonce i zatroubí.
Aros (547) | 4.10.20169:31
No tak výborné... Jednu z nejlepší předností autonomního řízení kterou jsem si tak představoval, že by se nemuselo pořád všude troubit, protože to prostě hrozně nesnáším a taky že by se mohla ta doprava ve mestě celkově ztišit. Měšťáci jste na to asi zvyklí, ale pro mě je ten hluk strašně vyčerpávající ­- strašně rychle se ve městech unavím. A to jsou teda třeba státy, kde se troubí pořád, u nás je to ještě dobré...

A to že EU zavádí tu ­"minimální hlučnost­"... Tak to už je úplně absurdní. Jedinný problém je, že tato generace lidí vyrostla se spalovacími motory, takže jsou zvyklí na hluk, který vydávají. Spíš by bylo dobré naučit lidi se rozhlídnout, než vlezou do vozovky. Navíc u dnešních aut i se spalovacím motorem je podle mě už také výraznější ten valivý odpor pneumatik než zvuk motoru. Kdyby všechna auta byla najednou tichá, tak by to asi taky fungovalom protože by se ten zvuk pneumatik tolik neztrácel v tom ambientním hluku.
Odpovědět1  0
rys (13) | 4.10.201623:25
Ono to není úplně od věci ­(určitá zvuková signalizace­). Jednou takhle si to jdu skrze autobusové nádraží a docela jsem se lek, protože jsem zjistil, že za mnou jede autobus a já ho vůbec neslyšel. Jel krokem a ty nové autobusy jsou proti okolnímu hluku při tak nízké rychlosti téměř neslyšné..
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.